Long time ago now

Ja det var ett tag sen jag skrev nu. Tiden har helt enkelt inte räckt till. En hel del matcher har det vart. Tror det är 5st sen jag skrev sist. För ovanlighetens skull så kan jag faktiskt säga att det har blivit fem segrar också. Kan aldrig ha hänt i Sätra förr. Två uddamålsvinster med j20 har det blivit. Inte för att det spelar så stor roll hur det gick i matcherna, för vi är långt ifrån serieseger, men det är ju alltid kul att vinna.

Sen har det vart tre matcher med j18. Dom matcherna hade lite större betydelse, då vi hade en liten chans till att vinna serien och komma till elit-kval. Första matchen var mot Ore.En match som från första byte var vår,eller vad sägs om 5-0 efter 10minuter. Den slutade 9-1 till oss och jag lyckades med det som nästan börjat bli en vana, nämligen att lobba in pucken i mål från blålinjen. Hände ju som sagt två ggr veckan innan också.  Värt att tillägga var att Viggo gjorde sin första match för säsongen och svarade för en riktigt bra insats. Tog bl.a. några frilägen.  
Onsdagen därefter var det match mot Skutskär i Skutskär. En match man helst hade sluppit men alla matcher måste ju spelas. Tog ett tag innan vi kom igång, men när vi väl gjorde det visade vi vart skåpet skulle stå. Matchen slutade 10-5 till vårat favör och än var inte hoppet om kval ute. 
I Söndags var det match mot Söderhamn/Ljusne. En på förhand svår match mot ett riktigt skridskostarkt lag. På uppvärmningen besteg jag, hedman, nygren och petter Ljusnes berg!?!  Kanske inte lika högt som Mount Everest men iaf. Matchen var ganska underhållande tror jag. Bra tempo och hårt spel. Kanske lite väl hårt för  S/L för minst en femma i deras lag verkade bli skadade. Dock helt schysst spel från oss för det blev inga utvisningar. Domarn var bra och höll en jämn nivå. I andra perioden höjde vi oss en nivå och gick ifrån till 5-2. Återigen la jag in en puck i mål från blå. I sista perren kontollerade vi totalt och matchen slutade 7-2. Ett mål till lyckades jag skrapa ihop men den här gången var det inte nån lobb. Fick pucken på blå men när ingen gick på var det bara att  ta sig några meter närmare mål innan jag laddade för kung och fosterland och ja, mål blev det.

Efter matchen övergav jag laget och övningskörde hem. Det var sköjj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0